Gauja Nemzeti Park I

A rigai szállásunkkal kapcsolatos rossz élmények után, fáradtan értünk Siguldába, a Gauja Nemzeti Park központjába. Még korán reggel volt, ködös volt a táj, első dolgunk volt beülni egy kávéra és reggeli péksüteményre egy cukrászdába, ahol pihentünk kicsit és meg is tudtuk tervezni az aznapi programunkat.
Egy rövidke, 6 kilométeres túrát néztünk ki, de végül a kitérőkkel együtt sikerült 15 kilométert bejárnunk aznap is a környéken. Siguldából a Gauja-folyó feletti hídon átsétáltunk Turaidára, ahol több látnivaló is található. A Gütmanala barlanggal kezdtük, ami már évszázadok óta kedvelt célpont. Ez Lettország legnagyobb barlangja és a fala tele van feliratokkal, amiket a korábbi utazók véstek a homokkőbe. A legrégebbi a 17. századból való. Ezen a barlangon kívül van még néhány kisebb is a közelben. A Gauja folyó partján haladtunk tovább a Múzeum parkba, ahol a Turaida kastély is található. Valamint itt lehet megnézni, többek között, Lettország egyik legrégibb fatemplomát, egy szoborparkot és Turaida rózsájának sírját is. A kastély tornyából minden irányba el lehet látni, így látszik, hogy mindenfelé erdők veszik körbe a területet. Vadregényes a táj.
A park bejárása és egy közeli étteremben elköltött kellemes ebéd után folytattuk tovább az utunkat a dombok között, a korábban már megtekintett barlangok felé. Innen viszont nem a hídon keresztül mentünk vissza Siguldába, hanem először Krimuldába mentünk fel egy gyalogos szerpentinen, ami az egyetlen szerpentin a Baltikumban, lévén, a terület nagy része síkság. Krimuldából libegővel keltünk át folyó túlpartjára. Az út a libegővel nagyjából 10 perc és csak egy kabin közlekedik a két oldal között. Ami miatt viszont mégis érdekes ez a szerkezet, hogy lehetőség van a bungee jumping-ot is kipróbálni a kabinból, sőt, a fél távot a folyó felett meg lehet tenni úgymond repülve is. Vízszintesen felerősítenek két embert a két drótkötélre, és így lehet pár percet a folyó felett repülni, míg a kabin a túlsó parton tartózkodik. De nem csak ennyi a szórakozás. A siguldai oldalon egy egész szórakoztató park található. Óriáskerék, bob pálya, gokart pálya, kalandpark és egyéb játékok. Télen sípálya is üzemel a 300 méternél nem magasabb domboldalon, rendes felvonóval, ami még most nyáron is üzemel.
Nekünk most nem volt időnk ezeket kipróbálni, mennünk kellett szállást keresni éjszakára. A Nemzeti Park térképei alapján arra jutottunk, hogy több vadkempingezésre kijelölt terület is van, főleg a folyó mentén, az evezős túrázóknak. Mi viszont egy olyat kerestünk, aminél a kocsit közel lehet parkolni a sátorhoz. Egész hamar meg is találtuk a helyet, de végül kiderült, hogy ez egy magánterület, így még a tulajdonosokat is meg kellett keresni, hogy engedélyt kérjünk a sátorozásra. Szerencsére ezzel nem volt probléma, így az eddigi legjobb helyen, egy kis erdőben, teljes csendben, a természetben, mégis elég kulturált helyen tudtunk sátorozni.