Európa legszélesebb vízesése

Ma megint utazós nap következett, átléptük a litván-lett határt. Először a tengerparton haladtunk, majd Liepaja után Kuldigának vettük az irányt, ami az aznapi első megállónk volt.
Lettország közel azonos területű, mint Litvánia, 64.500 km2, de 1 millióval kevesebben lakják, a lakosság száma összesen 2millió fő. Már Litvánia is elég tágas benyomást keltett, kevés helyen éreztük, hogy nagy tömeg lenne, de Lettországban ez még inkább így van. Kevesen vannak az utakon is, jól lehet haladni autóval. Viszont az elég meglepő, hogy az egy számjegyű főutakon is bele lehet futni traktorokba és egyéb lassú járművekbe menet közben.
Az utak minősége mindkét országban hasonló. A fontosabb útvonalak jó minőségűek, általában csak két sávosak, de sokszor leállósávval, vagy széles sávokkal, viszont máshol, kisebb települések között is akadnak még földutak, és a kevésbé fontos főútvonalakon sincs pótolva mindenütt az aszfaltozás, ilyen helyeken mi a megengedett 90 helyett csak 70-vel tudtunk menni, hogy ne rázzuk szét az autót.
Dél környékén értünk Kuldigába, az óváros előtt leparkoltuk a kocsit és elindultunk felfedezni az első lett várost, ahol jártunk. Első benyomásunk az volt, hogy talán Litvánia gazdagabb ország, vagy csak jobban osztják el a pénzt, mindenesetre, itt Kuldiga belvárosában rengeteg rossz állapotú,  felújításra szoruló épület van. Mi a vízeséshez igyekeztünk viszont, amiről tudni kell, hogy a legszélesebb vízesés Európában, 249 méter, de a magassága még a legmagasabb pontokon is éppen csak 2 méter. Nem is számítottunk sokra, de végül pozitívan csalódtunk. Átkeltünk egy hídon, hogy a vízesés várostól távolabbi végéhez jussunk, ahol az információs táblák voltak, de utána láttuk, hogy sokan a vízesés tetején sétálgatnak, vagy benne fürdenek, így visszafelé már mi is a vízesésen keresztül mentünk vissza a városba. Nagy élmény volt a köveken egyensúlyozni a víz sodrásában. Kevés vízesés van szerintem, amelyiknek a tetején így lehet sétálgatni. Érdekes volt.
Kuldigából Riga felé indultunk tovább, de még egyelőre csak Jurmaláig jutottunk, ahol kinéztünk magunknak egy kempinget két éjszakára. Jurmala egy tengerparti nyaraló település a Rigai-öböl partján, de mi nem ezért jöttünk, hanem a Kemeri Nemzeti Park felfedezése miatt. Ez lesz a holnapi program.